Zitdag invullen belastingsaangifte: maak een afspraak!

Gepubliceerd op woensdag 3 april 2019 11.41 u.
Dit jaar houdt de FOD Financiën weer een zitdag in het gemeentehuis Bekkevoort voor het invullen van je belastingaangifte op woensdag 29 mei 2019 (9u-12u en 13u-15u). Vanaf dit jaar kan dit ENKEL OP AFSPRAAK (bellen naar 013/46 05 60).

Waarom op afspraak?

De belangrijkste voordelen zijn:

  • Geen stormloop bij aanvang
  • Geen lange wachtrijen/wachttijden
  • Voldoende tijd om iedere burger verder te helpen

De drie ambtenaren van FOD Financiën voorzien dat ze elk 7 aangiftes per uur kunnen invullen. Op de ganse dag verwerken ze er zo maximum 105. Per afspraak kan je één aangifte doen. Als je meerdere aangiftes meebrengt, moet je dus meerdere afspraken na elkaar vragen!

Hoe maak ik een afspraak?

Dit doe je door te bellen naar het onthaal van het gemeentehuis (013/46 05 60). Zeg duidelijk hoeveel aanslagbiljetten je wil laten invullen. Dit zorgt voor een goede planning.

Praktische info

  • Waar? Gemeentehuis, E. Coolsstraat 17, 3460 Bekkevoort.
  • Wanneer? Woensdag 29 mei 2019, van 9u tot 12u en van 13u tot 15u.
  • Meebrengen? Je identiteitskaart. FOD Financiën kan je aangifte enkel invullen mits voorlegging van je identiteitskaart.

Heb jij je aangifte personenbelasting (bruine omslag) nog niet ontvangen? Maak dan toch een afspraak voor deze zitdag om je aangifte via Tax-on-web te laten invullen.

Kan je niet op deze datum en wil je toch hulp bij het invullen van je belastingaangifte?

Laat ze dan invullen op het belastingkantoor zelf, Koning Albertstraat 16 in Diest. Tijdens de maand juni kan je hiervoor iedere werkdag van 9u tot 15u terecht bij de dienst controle personenbelasting.