Dankzij ons e-loket kan je gratis en gemakkelijk heel wat zaken 24/24 aanvragen zonder een verplaatsing naar het gemeentehuis en zonder wachttijd. Voor de wat diepgaandere zaken kan je een afspraak maken met onze diensten. Voor hulp en vragen kan je terecht bij ons onthaal. Bovendien vind je heel veel interessante informatie op www.bekkevoort.be.
Ons onthaal als jouw aanspreekpunt
Je kan bij ons onthaal in het gemeentehuis terecht (uitgezonderd sluitingsdagen) op maandagvoormiddag, dinsdagvoormiddag, woensdagvoormiddag, donderdagvoormiddag en vrijdagvoormiddag; telkens van 9u-12u.
Tijdens deze momenten kan je aan het onthaal heel wat zaken kopen: PMD-zakken, een keukenafvalbakje, een compostbak, een compostvat, compostzakken, een toegangskaart voor het containerpark voor niet-inwoners, historische boeken over Bekkevoort en toeristische folders / kaarten (wandelen, fietsen, mountainbiken).
Je kan bij ons onthaal zaken afhalen zoals gele affiches (omgevingsvergunningen), sleutels van onze lokalen (verenigingen) en dergelijke. Aan de onthaalbedienden kan je jouw documenten afgeven, bijvoorbeeld je inschrijfstrookje voor de stookolieactie.
Onze onthaalbedienden bieden jou ook hulp bij het maken van een afspraak met één van de diensten. Simpelweg even aanbellen aan de ingang van het gemeentehuis en de onthaalbediende helpt je verder.
Tijdens onze afspraakblokken kan je ook terecht bij het onthaal: deze afspraakblokken zijn voorzien op maandagvoormiddag van 9-12u, woensdagnamiddag van 13.30u tot 15.30u en op donderdagavond van 17u tot 20u.
Tijdens al deze momenten zijn onze onthaalbedienden ook telefonisch bereikbaar op 013/46 05 60 en uiteraard kan je ons altijd mailen op onthaal@bekkevoort.be.
Eenvoudig en gratis e-loket
Ons lokaal bestuur beschikt over een 24/24 digitaal loket (e-loket) op onze website. Hierdoor moet jij je voor heel wat producten (attesten, uittreksels, premies, meldingen, aanvragen …) niet meer verplaatsen naar het gemeentehuis en moet je niet meer wachten.
Dit is o.a. het geval voor een attest van gezinssamenstelling en een uittreksel van het strafregister. Alle digitale producten zijn bovendien gratis.
De toepassing is net zoals de rest van onze website responsive, wat wil zeggen dat het makkelijk raadpleegbaar is op zowel desktop, tablet als smartphone.
Maak een afspraak wanneer het jou past
Je kan afspraken maken op onze website via een online toepassing. Dat gaat heel eenvoudig met een aantal basisgegevens die belangrijk zijn om de afspraak te kunnen inboeken. Wie dat wenst, kan indien nodig de afspraak ook telefonisch (013/46 05 60) of aan het onthaalloket maken. Je maakt zo een afspraak op het tijdstip dat jou het beste uitkomt. Afspraken kan je inboeken tijdens de volgende afspraakblokken:
- Maandagvoormiddag van 9u tot 12u
- Woensdagnamiddag van 13.30u tot 15.30u
- Donderdagavond van 17u tot 20u
Twee uur voor de afspraak krijg je nog een herinnering via sms.
Voordelen voor de burger
- Je moet niet wachten aan het loket
- Je bent altijd als eerste aan de beurt
- Service op maat van de burger
- Zowel jij als de medewerker kunnen zich goed voorbereiden op je aanvraag en het gesprek
- Het zorgt voor de nodige discretie (bij privé-aangelegenheden)