College van burgemeester en schepenen

Besluitenlijst college

Het college van burgemeester en schepenen van Bekkevoort telt zes leden waaronder de burgemeester, vier schepenen en één algemeen directeur. 
Het college van burgemeester en schepenen is het uitvoerend orgaan binnen de gemeente. Het college bereidt de beraadslagingen en de besluiten van de gemeenteraad voor. Het voert de besluiten van de gemeenteraad uit.

Het college is onder meer bevoegd voor:

  • Het aanstellen en het ontslaan van het personeel (uitgezonderd de wettelijke graden)
  • Het voeren van de gunningsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten
  • Het vaststellen van de wijze van gunning en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur
  • Het aangaan van leningen (die opgenomen zijn in het budget)
  • Het financieel beheer (onverminderd de bevoegdheden van de gemeenteraad)
  • De burgerlijke stand en de politie van vertoningen

De burgemeester is de voorzitter van het college. De schepenen hebben geen persoonlijke bevoegdheid, maar nemen gezamenlijk beslissingen. Zij vormen dus een collegiaal orgaan, vandaar ook de naam schepencollege. Onderling hebben de schepenen wel een bepaalde taakverdeling afgesproken. In onze gemeente vergadert het college van burgemeester en schepenen elke maandag. De vergaderingen zijn niet openbaar.

Samenstelling

  • Burgemeester Hans Vandenberg

    Burgemeester CD&V

    Contactgegevens

    Adres
    Staatsbaan 331
    GSM
    0497/85 24 16
    E-mail
    hans.vandenberg@bekkevoort.be
    Digitaal visitekaartje
    Digitaal visitekaartje

    Zitdagen

    Donderdag van 19u tot 20u
    Ook op afspraak

    In juli en augustus houden de burgemeester en schepenen geen vaste zitdag, enkel consultaties op afspraak.

    Interne taakverdeling: burgerlijke stand, politie, brandweer, veiligheid, erediensten, communicatie, feestelijkheden, personeel en middenstand

  • Schepen Benny Reviers

    Schepen Ons Dorp

    Contactgegevens

    Adres
    Witteweg 5
    GSM
    0476/98 91 12
    E-mail
    benny.reviers@bekkevoort.be
    Digitaal visitekaartje
    Digitaal visitekaartje

    Zitdagen

    De zitdagen van schepen Reviers verlopen tot eind oktober 2020 enkel op afspraak.


    Donderdag van 18u - 19u
    Ook op afspraak

    In juli en augustus houden de burgemeester en schepenen geen vaste zitdag, enkel consultaties op afspraak.

    Interne taakverdeling: senioren, verkeer en mobiliteit, dorpskernvernieuwing, wonen en huisvesting, ruimtelijke ordening, milieu en energie, waterhuishouding, rioleringen en communicatie 

  • Schepen Wouter Lenaerts

    Schepen CD&V

    Contactgegevens

    Adres
    Oude Leuvensebaan 111
    GSM
    0476/28 43 67 
    E-mail
    wouter.lenaerts@bekkevoort.be
    Digitaal visitekaartje
    Digitaal visitekaartje

    Zitdagen

    Donderdag van 18u - 19u
    Ook op afspraak

    In juli en augustus houden de burgemeester en schepenen geen vaste zitdag, enkel consultaties op afspraak.

    Interne taakverdeling: financiën, begroting, belastingen, cultuur, erfgoed, bibliotheek, landbouw, dierenwelzijn, ICT, patrimonium, toerisme en arbeidspreventie op het werk

  • Schepen Raf Vanmeensel

    Schepen Ons Dorp

    Contactgegevens

    Adres
    Oude Tiensebaan 55A
    GSM
    0494/81 28 34
    E-mail
    raf.vanmeensel@bekkevoort.be
    Digitaal visitekaartje
    Digitaal visitekaartje

    Zitdagen

    Donderdag 19u-20u
    Ook op afspraak

    In juli en augustus houden de burgemeester en schepenen geen vaste zitdag, enkel consultaties op afspraak.

    Interne taakverdeling: openbare werken, begraafplaatsen, nutsmaatschappijen, jeugd, sport en ontspanning

  • Schepen Nathalie Weckx

    Schepen Ons Dorp

    Contactgegevens

    Adres
    Schillekensberg 9/A
    GSM
    0478/21 13 49
    E-mail
    nathalie.weckx@bekkevoort.be
    Digitaal visitekaartje
    Digitaal visitekaartje

    Zitdagen

    Donderdag van 18.30u-19.30u
    Ook op afspraak

    In juli en augustus houden de burgemeester en schepenen geen vaste zitdag, enkel consultaties op afspraak.

    Interne taakverdeling: voorzitter bijzonder comité voor de sociale dienst, sociale zaken, armoedebestrijding, welzijn (OCMW), onderwijs, kinderopvang en feestelijkheden

  • Algemeen directeur Hilde Goedhuys

    Algemeen directeur

    Bevoegdheden

    De algemeen directeur staat in voor de algemene leiding van de diensten van de gemeente en het OCMW. Zij staat hen bij in de voorbereiding, uitvoering en de evaluatie van het beleid binnen het financieel, organisatorisch, structureel en reglementair kader.

    De algemeen directeur staat aan het hoofd van het personeel van de gemeente en van het OCMW en is bevoegd voor het dagelijkse personeelsbeheer.

    De algemeen directeur leidt en coördineert de activiteiten van de organisatie om de gemeente en het OCMW te ondersteunen bij het realiseren van de vooropgestelde doelstellingen en een adequate dienstverlening aan de bevolking te verzekeren.

    Contactgegevens

    Adres
    Eugeen Coolsstraat 17
    tel.
    013/46 05 67
    E-mail
    hilde.goedhuys@bekkevoort.be
    Digitaal visitekaartje
    Digitaal visitekaartje